Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ignorace - efektivní forma výuky.

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.... Dnes na téma: Mámo mám hlad, slyšíš mě? !!!!!

Sedím v obýváku, pozoruji své dvounohé tornádo a vyčkávám co se bude dít, vím že je čas oběda, ale pokud nedonutím Pepíka "říct" že má hlad, tak nevstanu.
Pepík stojící ve dveřích mezi kuchyní a obývákem na mě ukazuje rukou, abych za ním přišla. Nereaguji na jeho "volání" a dále si sedím na pohovce. 
"Když jinak nedáš mámo, tak já si tedy pro tebe dojdu." 
Přichází ke mě a bere za ruku. Ani na to nereaguji a jen hlesnu: "Napiš mi co chceš."
"Hmm, tak tohle nevyšlo. Zkusím to jinak. Já ti ještě ukážu!"
Odlétá do kuchyně. Slyším jak přesouvá židli k sektorce, přesto sedím dál a vyčkávám i za cenu rozbitého nádobí. Přichází k pohovce a pokládá vedle mě talíř.
"Vidíš mámo? Mám hlad. Přinesl jsem ti talíř."
Podívám se na synka a povídám: "Napiš mi Pepčo co chceš, tam máš svou knihu", ukazujíc na komunikační knihu na stolku u televize. Významně se na mě podívá a když se nic neděje, otočí se na podpatku a mizí v kuchyni. Vedle mě se začnou hromadit věci. Vedle talíře je miska, prkýnko, toustový chleba, dvě vajíčka, vidlička, pánev.
"Tak mámo, ty nevidíš že mám hlad? Slyšíš mě??? To ti nedošlo že chci chleba ve vajíčku?"
Nadále ignoruji pokusy syna donutit mě k činu a jako papoušek opakuji: "Pepíku, napiš co chceš." A to už sáhne na větší kalibr. Spojí ruce do gesta "prosím". 
Nesmím vstát, dokud nenapíše co chce. A znovu apeluji na komunikační knihu, aby napsal svůj požadavek.
Zdám se Vám krutá a nemilosrdná matka? Vždyť mi vlastně pověděl co chce. Co bych chtěla víc?  A není za tím jen tvá lenost? I ty bestie, takhle trápit malé dítě. Tak už mu konečně dej najíst....
Jako bych slyšela Vaše myšlenky a názory. Já nesmím ustoupit za žádnou cenu, může mi to drásat srdce na kusy, prostě nesmím. Jaký pak bude mít hnací motor ke komunikaci? Když mu na první ukázaní vše podám nebo udělám? Co bude mého syna motivovat k řeči jako takové? Když kouzelný prstíček přeci dokáže mámu přesvědčit k čemukoliv? 
Neustoupila jsem a Pepík konečně vzal knihu. Napsal: "Chci" - "jíst" - "chleba ve vajíčku". A během tří minut měl svůj vytoužený oběd. 

Pajuš

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavla Okálová | středa 29.7.2015 16:29 | karma článku: 22,01 | přečteno: 1264x
  • Další články autora

Pavla Okálová

Hasta la vista, baby!

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.... Dnes na téma... Den zúčtování, alias "Tak Ty, Ty ten úkol neuvidíš!"

25.2.2020 v 12:02 | Karma: 16,33 | Přečteno: 848x | Diskuse| Osobní

Pavla Okálová

Zpátky do reality

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila........ Dnes na téma: Když si máma jednou za rok odskočí do světa lidí....

25.7.2019 v 12:57 | Karma: 20,22 | Přečteno: 853x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Jak Znak postavil most a most podpořil mluvené slovo!

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.............. Dnes na téma... Český znakový jazyk a autismus.

13.5.2019 v 18:11 | Karma: 16,47 | Přečteno: 541x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

"Rock ďábla", alias rok autisty II.

Z deníku autistovy matky, před tím, než se definitivně zbláznila...... Dnes na téma...... Otevřená kniha Ba-ja-ja.... a jak rozplakat mámu i na tři hodiny.

17.12.2018 v 21:53 | Karma: 27,85 | Přečteno: 872x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Každý zločin má být po právu potrestán

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.... Dnes na téma: "Nedobytná cela, aneb nenechávej nikdy klíč v zámku....."

29.6.2018 v 17:07 | Karma: 19,98 | Přečteno: 756x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Pláničkova metoda v praxi. Turecký farmář pouští slepicím Mozarta, nesou víc vajec

15. května 2024  6:35

Po vzoru legendární české komedie Slunce, seno, jahody, v níž muzikou zvyšoval dojivost krav...

Bidenova administrativa má nový balík zbraní pro Izrael, vyjde na miliardu dolarů

15. května 2024  6:22

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena pokročila v přípravách balíku zbraní a munice pro...

Vláda má jednat o programu návratu části uprchlíků před válkou na Ukrajinu

15. května 2024  5:45

Program pomoci při návratu uprchlíků na Ukrajinu má na programu vláda. Platná podoba lex Ukrajina...

Ženě vybuchla ve vagině petarda, málem zemřela. Před soudem stane její manžel

15. května 2024  5:10

Před soud předstoupí Ukrajinec, který podle obžaloby loni v září v Kožlanech na Plzeňsku vážně...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 908x
Najdete tu mé příběhy ze  života, psané s nadsázkou a snad i humorem ;) Také vnímání okolí na postižení našeho synka.  Pod pojmem autismus si většina vybaví pouze dva filmy Rain Man nebo Mercury. Ale osobně bych doporučila film Po Tomášovi, to  Vám přiblíží pojem autismus nebo autista mnohem lépe :)

Pajuš

Seznam rubrik