Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Každý zločin má být po právu potrestán

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.... Dnes na téma: "Nedobytná cela, aneb nenechávej nikdy klíč v zámku....."  

Jen se přiznejte, kdo z vás nechal někdy klíč v zámku a než otočil zádelí, stihlo dítko otočit klíčkem a malér byl na světě..
Já osobně jsem zhřešila všehovšudy, co by jeden, na prstech jedné ruky, napočítal....
Mladistvá nerozvážnost, novopečené maminky, sžívání se s novou životní situací a v tom klika cvakla, dvéře letí, pod plachetnou osoba....
Dobře, dobře, přiznávám, nechala jsem se trochu unést... přeci jen konec školního roku, emoce a Erbenova Polednice se mnou dělá divy :))
Zkrátka … Větře, větře, větříčku, shoď mi jednu hruštičku….
Já v tom tedy dneska lítám :))
Zabouchla jsem si dveře, kabelka v předsíni na věšáku včetně peněženky a mobilu. Zůstal mi pouze kočárek, plačící dítě a přehršle hormonů….
Prvotní paniku vystřídala naštvanost, následovaly pitomé nápady, že bych mohla vyšplhat na stříšku a protáhnout se pootevřeným okénkem na toaletu...Cha, par týdnů po porodu, stále ještě krásně kyprá... Jak říkám, pitomé nápady :)))
Nezbylo mi, než se v horku přemístit na pracoviště toho pána, co si říká můj muž a požádat o pomoc...
O dva roky později, jsem pro změnu vyběhla z poza dveří pouze ve spodním prádle a otrhaném kojícím tričku s dcerkou na ruce a v druhé dřímajíc pytel s odpadky. V původním plánu, jen položit pytel s odpadky za dveře...
Jenže vykoukla sousedka a tak jsme se daly do řeči. Této situace využil malý ďáblík, zabouchl dveře a zamkl...  Tentokráte jsem neměla ani kočárek, ani boty, natož oděv na vyjití do ulic, navíc malého tříletého ďáblíka za zamčenými dveřmi... Takže potupná pouť číslo 2, na pracoviště mého muže se nekonala. Následovalo přemlouvání, domlouvání, slibování, hrození i hrotění… Hory ani doly nepomohly... Oběhala jsem půl paneláku s prosbou, zda si mohu zavolat a nechat se vysvobodit ze zlého snu. Přiznám se, že ani cena pana klíčníka, vášnivého čtenáře Božky Němcové, mě nebylo líto obětovat, ač jsme do výplaty, díky mé blbosti, jedli jen chleba se solí...
A do třetice všeho dobrého.... 
Neměla jsem hlídání pro Pepču a tak jsme spolu s plným batůžkem stavebnic a hraček vyrazili na pracovní poradu. Pepík hlasitě pozdravil mé milé kolegyně a usadil se na velící židli v kanceláři a vybalil si své poklady.
Po důkladné instruktáži jsem se šla věnovat pracovním povinnostem.
Zhruba po půl hodince, se začal Pepča dobývat ze dveří s tím že nutně potřebuje čůrat... No což tak jsem vyběhla s omluvným gestem a doprovodila synka na toaletu.
Než jsem se vrátila zpět na poradu, vyjádřil synek přání, návratu domů. Chlácholila jsem ho, že už jen chvilenku a pojedeme domů. Hodil po mě jeden ze svých smutných obličejů s náznakem nesouhlasu.
Netrvalo dlouho, když nás vyrušil známý zvuk ohlašují komplikace.
Pepíkovi se podařilo zamknout celou naší pracovní skupinu v jednací místnosti.

Polil mě pot, orosilo se čelo, braly mrákoty....
Jak já teď, přes zavřené dveře, vysvětlím synkovy, aby otočil klíčem a vysvobodil nás.
"Pepí, otoč klíčem."
"No."
"Pepí, otoč tím klíčem a pojedeme domů."
"Emmm, no. Mámo, pojď."
"Pepí, ale já nemůže, když neotočíš klíčem, potřebuju klíč."
Začaly padat návrhy, jak z této situace, když v tom prosvištěl klíč pode dveřmi...
V úžasu nad tím, jak Pepík vyřešil situaci, která mě ani nenapadla, nás všechny v místnosti ohromila.
Denně mě můj brouček ohromuje, překvapuje a hlavně obohacuje. Netvrdím, že máme lehké žití, ale za nic na světě bych to nevyměnila, když vidíte, že zvládá vyřešit situace zcela sám a bez pomoci....

Autor: Pavla Okálová | pátek 29.6.2018 17:07 | karma článku: 19,98 | přečteno: 756x
  • Další články autora

Pavla Okálová

Hasta la vista, baby!

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.... Dnes na téma... Den zúčtování, alias "Tak Ty, Ty ten úkol neuvidíš!"

25.2.2020 v 12:02 | Karma: 16,33 | Přečteno: 848x | Diskuse| Osobní

Pavla Okálová

Zpátky do reality

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila........ Dnes na téma: Když si máma jednou za rok odskočí do světa lidí....

25.7.2019 v 12:57 | Karma: 20,22 | Přečteno: 853x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Jak Znak postavil most a most podpořil mluvené slovo!

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.............. Dnes na téma... Český znakový jazyk a autismus.

13.5.2019 v 18:11 | Karma: 16,47 | Přečteno: 541x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

"Rock ďábla", alias rok autisty II.

Z deníku autistovy matky, před tím, než se definitivně zbláznila...... Dnes na téma...... Otevřená kniha Ba-ja-ja.... a jak rozplakat mámu i na tři hodiny.

17.12.2018 v 21:53 | Karma: 27,85 | Přečteno: 872x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Jak vztyčený prostředníček zboural bariery

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila....... ?Dnes na téma: Jak neverbální komunikace pomohla té verbální.

28.2.2018 v 23:19 | Karma: 20,78 | Přečteno: 811x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 908x
Najdete tu mé příběhy ze  života, psané s nadsázkou a snad i humorem ;) Také vnímání okolí na postižení našeho synka.  Pod pojmem autismus si většina vybaví pouze dva filmy Rain Man nebo Mercury. Ale osobně bych doporučila film Po Tomášovi, to  Vám přiblíží pojem autismus nebo autista mnohem lépe :)

Pajuš

Seznam rubrik