Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hasta la vista, baby!

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.... Dnes na téma... Den zúčtování, alias "Tak Ty, Ty ten úkol neuvidíš!"

Obyčejná denní záležitost, domácí úkol. Dvě slova, která znamenají pětiminutovku nebo tříhodinovou estrádu nečekaných posloupností, které mohou končit i neplánovanou procházkou v dešti, větru a především pod plachetkou noci s baterkou v ruce.

Zdravím Vás, po několika měsících jsem opět našla chvilku času hrábnout do klávesnice a to z  jiného důvodu než-li pracovního. Každodenní kolotoč se točí, dny letí, povinnosti narůstají, jen ty domácí úkoly zůstávají. 
Dnešní úkol Pepík hlásil už v družině, s tím nikdy nebyl problém. Po příchodu domů proběhla klasika, boty dolů, bunda pověsit, školní tašku zahodit :) Úkol, úkol vytáhnout. Pracovní list velikosti A4, kde 4/5 archu je pokryto obrázkem se zimní tématikou. Usmívající se sněhulák a dvojice chlapců užívajících si zimních radovánek na sáňkách. V poslední pětině pracovního listu, dva řádky sněhových vloček. 

S chutí se Pepík vrhl na úkol, obkreslujíc sněhové vločky, ke konci řádku se pozastavil a zpozorněl, při mém komentáři, že dnes musí i vybarvit obrázek, si zhluboka povzdychl, pokrčil rameny a pokračoval v zadání. Po dvaceti minutách pečlivého vybarvování červeného hrnce na sněhulákově hlavě, tříbarevného ptáčka poletujícího nad hlavou, se mi ho zželelo. Vyhlásila jsem malý odpočinek, během kterého jsem skočila do obchodu pro drobnosti k přípravě večeře. Po návratu jsem se ho ptala, kde má úkol, že by jsme pokračovali. Na což odpověděl svou pepéštinou:
"Něco, něco, něco, něco, koš, něco, něco, něco, ble."
Nedávala jsem pozor při vybalovaní nákupu a poslala Pepíka do koupelny, že se půjdeme vykoupat.

V tom jsem se pro změnu pozastavila já a rovnala si myšlenky, co to vlastně řekl?... Zaslechla jsem slovo koš?

"Pepí? Ty jsi vyhodil úkol do koše?"
"Jo!"
"Pepí a proč?"
Následoval sled pepéštiny a nesrozumitelných slovních tvarů jako vysvětlení. A opravdu, v koši ležel zmačkany arch papíru.Vytáhla jsem úkol z koše a šla jsem za Pepčou do koupelny, aby mi vysvětlil co je na úkolu špatně a proč ho tedy vyhodil. Začal se chechtat na celé kolo a mezi smíchem jsem zaslechla:
"Sorry mámo". .
Přispěchala a jsem s tím, že se přeci úkol nevyhazuje, když v tom pokračoval:
"Hasta la vista, baby!"
Namířil na mě sprchu a pustil ledovou vodu, před kterou jsem se snažila uniknout po krátkém zaváhání, než mi docvaklo, co se chystá udělat. Celá mokrá se zmačkaným domácím úkolem v ruce s úžasem jako nevěřící Tomáš jsem lapala po dechu a nevěděla zda se mám smát nebo se hroutit.
Po koupeli jsem Pepču usadila v obýváku u stolu a sic zmačkaný, ale stále domácí úkol, ho donutila dokončit. Zbývalo domalovat jen tepláky oběma chlapcům sedícím na sáňkách.

Potřebovala jsem ještě na chvilku se vzdálit a vyzvednout manžela a tak jsem ho nechala se sourozenci a na patnát minut odjela. 
Po návratu jsem se opět ptala po úkolu a bylo mi odpovězeno:
"Úkol není."
"Jak není? Kde máš úkol?"
"Úkol je dole, úkol není."
"Kde dole?"
Nedocházelo mi co se odehrálo. Bylo mi vysvětleno, že úkol odletěl oknem. Tou malou škvírkou ventilace. Přeci vyhodit jeden arch papíru není žádný problém. 
Protože: "Mámo, Ty, Ty ten úkol neuvidíš!"
A tak jsem vyrazila pod plachetkou noci s baterkou v ruce hledat domácí úkol, který si prošel košem, sprchou a ještě se krásně proletěl po okolí. V dešti a větru zůstal nenalezen.

 

Autor: Pavla Okálová | úterý 25.2.2020 12:02 | karma článku: 16,33 | přečteno: 848x
  • Další články autora

Pavla Okálová

Zpátky do reality

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila........ Dnes na téma: Když si máma jednou za rok odskočí do světa lidí....

25.7.2019 v 12:57 | Karma: 20,22 | Přečteno: 853x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Jak Znak postavil most a most podpořil mluvené slovo!

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.............. Dnes na téma... Český znakový jazyk a autismus.

13.5.2019 v 18:11 | Karma: 16,47 | Přečteno: 541x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

"Rock ďábla", alias rok autisty II.

Z deníku autistovy matky, před tím, než se definitivně zbláznila...... Dnes na téma...... Otevřená kniha Ba-ja-ja.... a jak rozplakat mámu i na tři hodiny.

17.12.2018 v 21:53 | Karma: 27,85 | Přečteno: 872x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Každý zločin má být po právu potrestán

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.... Dnes na téma: "Nedobytná cela, aneb nenechávej nikdy klíč v zámku....."

29.6.2018 v 17:07 | Karma: 19,98 | Přečteno: 756x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Jak vztyčený prostředníček zboural bariery

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila....... ?Dnes na téma: Jak neverbální komunikace pomohla té verbální.

28.2.2018 v 23:19 | Karma: 20,78 | Přečteno: 811x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Zpátky do školy aneb boj o převahu...

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila..... dnes na téma... já na mámu, máma na mě.... boj o převahu

18.9.2017 v 0:33 | Karma: 20,65 | Přečteno: 899x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Už Vás navštívila Zoubková víla? Ano! A co jsi dostal? Pěstí......

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila... Dnes na téma: Zuby, aneb jak jsme se poprali s prvními zoubky.

29.5.2017 v 0:42 | Karma: 17,96 | Přečteno: 773x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Když já nevidím tebe, ty nevidíš mě!

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila...... Dnes na téma: Vidím, cítím, chápu, mluvím "modře", aneb myšlenkové pochody v praxi.

7.4.2017 v 0:35 | Karma: 19,08 | Přečteno: 867x | Diskuse| Letní běh

Pavla Okálová

Wauuu, Hovado díky!!!

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila...... Dnes na téma: Není hovado jako Hovado ;) aneb ohlédnutí za svátky klidu a míru.

4.1.2017 v 22:59 | Karma: 28,29 | Přečteno: 2681x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Ahoj na sto způsobů

Z deníku autistovy matky, před tím než se definitivně zbláznila........ Dnes na téma: Ahoj mami, ahoj tati, ahoj všechny postavičky na youtube.....

29.12.2016 v 22:34 | Karma: 22,81 | Přečteno: 796x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Stud, řev, protesty a drobná "zlodějina".

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila..... Dnes na téma: Když se noční můra vrací. Aneb, zase v tom má prsty Měsíc.

21.6.2016 v 22:29 | Karma: 23,01 | Přečteno: 2381x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

"Postižená" sourozenecká láska.

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila........ Dnes na téma: Já na bráchu, brácha na mě a odnese to ségra.

1.6.2016 v 0:16 | Karma: 20,13 | Přečteno: 998x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Příprava na život aneb Komenský by měl radost.

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila... Dnes na téma: Vše kolem nás je použitelné.....

24.5.2016 v 21:50 | Karma: 18,19 | Přečteno: 550x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Když nemoc zaťuká a modřin přibývá....

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.... Dnes na téma: Jak se léčí nemocný autista.

16.5.2016 v 16:57 | Karma: 19,70 | Přečteno: 917x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Mámo, koukej jak komunikuji....

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila........... Dnes na téma: Nevidím znamená neslyším.......

2.5.2016 v 23:26 | Karma: 21,46 | Přečteno: 770x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Právo na soukromí

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila........ Dnes na téma: Mít dítě znamená, vzdát se jednoho z lidských práv, práva na soukromí..... O to více, pokud je vaše dítě autista.

28.4.2016 v 8:18 | Karma: 16,38 | Přečteno: 396x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Kde bych byla, kdyby nebyla LIRA....

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.... Dnes na téma: Když se vkrádá beznaděj....

20.4.2016 v 8:21 | Karma: 19,44 | Přečteno: 794x | Diskuse| Liberec

Pavla Okálová

Den, kdy jsem překonal sám sebe.....

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.... Dnes na téma: Já chci, ty chceš, on chce.... není člověka, co by něco nechtěl.....

6.3.2016 v 23:12 | Karma: 17,14 | Přečteno: 594x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

Umí si autista "normálně" hrát?

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila.......... Dnes na téma: Hra, hraní a jiné hrátky.....

23.2.2016 v 14:13 | Karma: 17,70 | Přečteno: 774x | Diskuse| Ostatní

Pavla Okálová

S ním si opravdu moc nepokecáte.

Z deníku autistovy matky před tím, než se definitivně zbláznila..... Dnes na téma: Ach ta byrokracie....

28.1.2016 v 0:06 | Karma: 16,58 | Přečteno: 518x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 908x
Najdete tu mé příběhy ze  života, psané s nadsázkou a snad i humorem ;) Také vnímání okolí na postižení našeho synka.  Pod pojmem autismus si většina vybaví pouze dva filmy Rain Man nebo Mercury. Ale osobně bych doporučila film Po Tomášovi, to  Vám přiblíží pojem autismus nebo autista mnohem lépe :)

Pajuš

Seznam rubrik